Sunday, May 18, 2014

Filled Under:

MKL Crimedesk | 26 Wanita Vietnam Dipaksa Jadi Hamba Seks



14 Mei 2014 - Kepong, Kuala Lumpur. Lagi pusat pelacuran digempur polis. 26 pelacur warga asing diberkas di 4 premis lot kedai sekitar taman Rimbunan Kepong petang tadi.  Ini membukti polis serius membanteras kegiatan pelacuran sekitar Lembah Klang ini.


Operasi yang diketuai Dsp kamal khan mohd shariff dr unit anti pemerdagangan orang dan anti penyeludupan migran jsj D7c bukit aman bersama 10 pegawai dn 20 anggota. Risikan percaya mereka dipaksa dijadikan hamba seks. 

Bukan sekadar tawaran terus khidmat seks, malah modus operandi adalah termasuk boleh berurusan membuat pilihan pelacur dlm aplikasi wechat dalam smartphone. Taktik tonton VCD lucah kepada pelanggan sebelum menempah pelacur juga dilakukan bagi meraih sambutan. Kadar khidmat seks dikenakam sekitar 140 hingga 200 ringgit sejam.  Pihak polis yakin agen sindiket pelacuran adalah dalang untuk bekalkan wanita warga asing ini.

Ketika diserbu, sindiket baru memulakan operasi. Semakan ke atas semua pelacur warga Vietnam itu adalah berusia 18 hingga 32 tahun dan gagal mengemukakan paspot mereka atas alasan di pegang agen. 

6 penjaga tempatan juga ditahan.  Premis haram ini juga didapati menggunakan pintu kebal untuk menghalang pihak berkuasa memasuki premis. Kesemua mereka dibawa ke balai jinjang untuk tindakan lanjut.

0 comments:

Post a Comment